MEMÒRIA DE LES ACTIVITATS DE LA FUNDACIÓ FITA DURANT L’ANY 2018

Segons l’article 4 dels seus estatuts, la Fundació Fita té per objecte:

La promoció, divulgació i defensa de les manifestacions de l’esperit humà, de tots els temps i països, que tinguin un sentit de progrés i de modernitat (entenent aquests termes més pel seu significat de portadors de valors cognitius, ètics i estètics que no pel de referència a tot allò que és recent), i particularment l’art contemporani d’aquest mateix sentit en les seves diverses formes d’expressió.

L’exposició, la catalogació, la preservació i la divulgació de l’obra i del pensament de Domènec Fita.

L’organització d’estudis, seminaris, cursos, conferències, col·loquis, edicions, exposicions i qualsevol altra activitat encaminada a l’educació artística i el perfeccionament de la sensibilitat dels ciutadans relativa al tipus de manifestacions, d’obres d’art i de pensament esmentat abans.

La publicació de llibres, documents, discs, films, etc., i la reproducció, en tota mena de formes, les obres de caràcter artístic, amb subjecció al que disposi la legislació vigent.

La concessió de premis, beques i recompenses a fi de contribuir a despertar vocacions i a la formació d’artistes joves, així com ajudar-los en el seu treball, a divulgar i valoritzar la seva obra.

Per tal de complir amb aquests propòsits, la Fundació Fita realitza les següents activitats genèriques:

• Exposicions d’obra recent de Domènec Fita, amb l’objectiu de donar a conèixer i difondre l’obra nova de l’artista.
  • Exposicions i activitats relacionades amb obra ja feta de Domènec Fita, amb l’objectiu de donar a conèixer i difondre obra inèdita o poc exposada. A aquest objectiu es destina el projecte GLOSSARI FITA, un cicle de conferències temàtiques que es relacionen amb una exposició d’obra de Fita que respon a aquestes característiques.
  • Enregistrament audiovisual de l’obra de Domènec Fita, que permetrà disposar d’un arxiu complet de l’obra i l’activitat de l’artista.
  • Promoció/producció de publicacions (literàries o audiovisuals) que preservin i divulguin l’obra i el pensament de l’artista.
  • Exposicions/Activitats en col·laboració amb altres entitats, amb l’objectiu de donar a conèixer l’espai, establir relacions en xarxa i captar nous públics.
  • Suport a activitats de Domènec Fita en altres espais.
  • Producció d’activitats de Domènec Fita en altres espais.
  • Beca-Ajuda per a joves artistes, que contempla una remuneració en metàl·lic i una exposició en l’espai de la Fundació. Té periodicitat anual.

Activitats específiques realitzades l’any 2018:

• 7/01/2018: dins el programa genèric FITA | 90, 2n Vermut d’Art a casa els Fita. MdA.

• 18/01/2018: dins el programa genèric FITA | 90, presentació del llibre “Unes mirades en l’obrar de Fita”. Casa de Cultura, auditori.

• 24/01/2018: aparició a El Punt Avui del dibuix en favor de l’alliberament dels Jordis.

• Gener a desembre: mòdul 3 del curs “El flâneur a la finestra”. J. Jubert Gruart i JMa Uyà.

• 26/02/2018: visita guiada a la Casa de Cultura (ala dreta) a càrrec de Céline Xicola, historiadora.

• 13/03/2018: presentació a la seu de la Fundació del núm 307 de la Revista de Girona. Organitza Diputació de Girona.

• Del 13/03/2018 al 30/04/2018 (prorrogada fins el 18/05/2018): exposició FITA | SINÒNIMS.

• 3/04/2018: visita de l’escola d’Aiguaviva a la seu de la Fundació (amb 2 tallers per als 2 grups d’alumnes) i al taller d’en Fita. Es grava vídeo.

• 06/04/2018: Fita dedica una pintura al President Puigdemont.

• 11/04/2018: dins el marc del curs “El flâneur a la finestra”, conferència de Ramon Folch “El gran trasbals del planeta!.

• 24/04/2018: visita a l’escola Montjuïc per a parlar d’en Fita a la setmana cultural de l’escola.

• Del 14 al 18/05/2018: exposició, conjuntament amb FITA|SINÒNIMS, dels treballs dels alumnes de l’escola d’Aiguaviva en els tallers fets a la Fundació Fita.

• Del 24/05/2018 al 30/06/2018 1a exposició del projecte Fundació Fita 2018 (DIÀLEGS: exposició conjunta de dos artistes d’una mateixa generació, un dels quals alumne d’en Fita i l’altre no): “La cambra dels símbols”, d’Ignasi Esteve i Gabriel. Sala gran.

• Del 24/05/2018 al 30/06/2018 exposició de fotografia naturalista “Arbres d’anomenada”, d’Ernest Costa i Savoia. Seu de la Fundació.

• De l’1 al 3 de juny: col·laboració anual amb inund’Art.

• 04/06/2018: Fita participa a l’acte d’apadrinament de l’escultura del geriàtric de Sta. Coloma de Farners. Organitza Amics de la UNESCO.

• 14/06/2018: Visita de l’escola Montjuïc a la casa-taller dels Fita.

• Juliol: Fita | obra de fons.

• Agost: tancat per vacances.

• 15/10/2018 a 31/10/2018. “El procés a punta de bic”, de Jordi Magrià. Organitzada per Neus Matamala.

• 19/10/2018 a 30/11/2018. “Llibertat de traç. Diàlegs II”, de Ció Abellí i Isaac d’Aiguaviva. Sala Fita.

• 23/11/2018. Entrega a Waterloo del quadre de Fita pel President Puigdemont.

• 04/11/2018 a 04/01/2019. Fita | obra 2018.

• 17/12/2018 a 04/01/2019. “Beyond limits”, exposició d’alumnes de l’IES Santiago Sobrequés, sala Fita. Organitza IES Sobrequés.

Activitats durant tot l’any:

• Renovació del web del “Flâneur”.